Rezultatele: A patra etapă din Campionatul Naţional de Karting 2018

17 septembrie 2018

Duminică, 9 septembrie 2018, în or. Grigoriopol a avut loc a patra etapă a Campionatului Național de Karting. În Grigoriopol se află unicul circuit staţionar de karting din Moldova. Pe acest circuit cu o lungime de 1,080 de metri au loc toate antrenamentele şi majoritatea competiţiilor. Pentru a patra etapa suprafața zonelor recent reparate a fost perfecționată, pentru o mai bună aderență și durabilitate a asfaltului.

În competiția susținută de partenerii Total Wash și LOREDANTRANS și partenerii media Sporter.md, 999.md și AutoBlog.md, au participat un total de 14 piloți în trei clase:

- Național Mini (copii 9-12 ani)
- Rotax MAX Senior (14+ ani)
- KZ2 (15+ ani)

O noutate îmbucurătoare a fost revenirea lui Caraganciu Constantin, care după o traumă primită în prima etapă din acest an a demonstrat că este competitiv. În campionat a revenit și Gaburici Nichita, dar de această dată în calitate de pilot în clasa Rotax Max Senior, Nichita pilotând anterior în clasa Rotax Max Junior. Debutul său în campionat l-a celebrat Noroc Alexandru, care a pilotat în clasa Rotax Max Senior.

 

În urma antrenamentelor a avut loc şi ceremonia de deschidere a competiţiilor. Au urmat calificările pe clase, rezultatele fiind prezentate mai jos:

Calificările
   
Național Mini
1. Negruța Mark (17) – 52.13 sec.
2. Mazur Roman (77) – 52.49 sec.
3. Mitcovschi Stanislav (15) – 53.12 sec.
4. Caraganciu Constantin (4) – 53.46 sec.
5. Bogdan Maxim Jnr (20) – 54.02 sec.

KZ2
1. Bogdan Maxim (2) – 46.65 sec.
2. Dragulean Daniel (47) – 48.1 sec.
3. Malocenco Vitalie (5) – 48.16 sec.
4. Fedorenco Denis (28) – 48.22 sec.
5. Zabolotico Victor (12) – 48.24 sec.

Rotax MAX Senior

1. Raileanu Alexandru (25) – 47.16 sec.
2. Rusanovschi Teodor (7) – 47.77 sec.
3. Gaburici Nichita (4) – 48.32 sec.
4. Noroc Alexandru (31) – 50.76 sec.

Cursele clasei Național Mini

Cei mai mici, dar cei mai dornici de victorie, copii din clasa Național Mini s-au avântat în semi-finală precum luptătorii adevărați. Pe la mijlocul primului tur, Negruța Mark (17) a derapat periculos pierzând pozițiile și coborând pe ultimul loc. Revenind în curse, Caraganciu Constantin (4) a avut de înfruntat rivali puternici. Deja către turul doi Constantin a urcat pe a treia poziție. În cel de-al treilea tur Negruța Mark (17) s-a mutat pe poziția a patra, depășindu-l pe Bogdan Maxim (20), iar mai târziu Mark a reușit să-l surclaseze și pe Constantin, nu și fără de a avea cu el o luptă pe cinste. Cursa a fost câștigată de către Mazur Roman (77), care a condus cu un avans enorm față de cel mai apropiat concurent - Mitcovschi Stanislav (15).

Pentru cursa finală Negruța Mark (17) și-a adunat toate puterile pentru al surclasa pe Mazur Roman (77). Deși era mai rapid, Mark nu a reușit să-l depășească pe Roman, ambii piloți însă au ținut publicul pe jar pe întreaga durată a cursei! Nici nu au ajuns la ecuatorul finalei, Caraganciu Constantin (4) și Bogdan Maxim (20) s-au acroșat periculos în cea mai rapidă zonă a circuitului. În urma acestui accident ambii piloți au părăsit cursa. Un contact simțitor, dar fără urmări serioase, a avut loc și între liderii cursei, care luptau la muchie de cuțit spre deliciul publicului.

Primul a văzut finișul Mazur Roman (77), fiind urmat de cel mai important rival, Negruța Mark (17), pe locul secund, iar pe trei a ajuns Mitcovschi Stanislav (15).



Cursele clasei KZ2

Cele mai spectaculoase dar și periculoase, au fost cursele clasei KZ2, în care piloții cu orice preț își doresc să ajungă primii la finiș. Un început de semifinală extrem de dinamic, care i-a ținut pe toți cu sufletul la gură timp de trei ture. Chiar la finalele celui de-al treilea tur a avut loc un incident, care a dat peste cap toată cursa. O bună parte a piloților a fost implicată în acel incident dramatic, cel mai mult suferind Zabolotico Victor (12) și Bogdan Maxim (2), care au derapat de pe circuit şi au avut nevoie de ceva timp să revină în cursă. Între timp poziţia de lider a preluat-o Fedorenco Denis (28) fiind urmat foarte strâns de către Dragulean Daniel (47), iar ceva mai în spate, pe locul trei, fiind și Malocenco Vitalie (5). Către sfârşitul cursei Bogdan Maxim (2) a fost nevoit să abandoneze din cauza problemelor tehnice de pe urma incidentului din turul trei, iar Zabolotico Victor (12) nu a reuşit să depăşeaşcă pe nici unul dintre concurenţi finalizând cursa pe locul patru.

Nici în cursa finală nu au lipsit micile incidente. Dragulean Daniel (47) a pierdut dramatic startul, fiind depășit de către toți concurenții, reușind să parcurgă doar un singur tur, pilotul a derapat periculos din cauza problemelor la motor, fiind nevoit să părăsească cursa. Între timp grupa liderilor formată din Bogdan Maxim (2), Zabolotico Victor (12), Fedorenco Denis (28) și Malocenco Vitalie (5), mergea foarte rapid și strâns, cea mai aprigă luptă dându-se între Maxim și Victor. Către cel de-al patrulea tur, Malocenco Vitalie (5) a derapat și părea că va părăsi cursa, dar ratând două ture pilotul a revenit în cursă. La acel moment se schimbase și liderul - Fedorenco Denis (28) depășindu-l întâi pe Zabolotico Victor (12), care a derapat, apoi și pe Bogdan Maxim (2), pentru a veni în frunte.


În timp ce Fedorenco Denis (28) se îndepărta de concurenți, cea mai intrigantă luptă se desfășura în spatele acestuia. Zabolotico Victor (12) l-a ajuns pe Bogdan Maxim (2) realizând o depășire spectaculoasă, întâi venind pe exterior, apoi intrând pe interior la o distanță minimă față de adversar. Cursa însă a fost câștigată de către Fedorenco Denis (28).





Cursele clasei Rotax MAX Senior


Premiul pentru cea mai stabilă cursă îl are semifinală în clasa Rotax Max. Piloții au luat startul și au în finalizat cursa în ordinea rezultatelor din calificare. Doar în primele ture, Raileanu Alexandru (25), era urmat la o distanță nu foarte mare de către Rusanovschi Teodor (7) și Gaburici Nichita (4), dar după ceva timp, întâi Nichita a început să nu țină față ritmului liderilor, iar apoi și Teodor cedase în fața pilotului cu mai multă experiență. În cursa sa de debut, Noroc Alexandru (31) a arătat un ritm stabil, dar un pic mai slab, față de cel al liderilor.

Finala Rotax Max presupunea repetarea evenimentelor din semifinală, dar a adus publicului o surpriză extraordinară! Deși ordinea piloților, din nou, a fost identică atât pentru start, cât și pentru finiș, publicul a avut parte de o luptă extrem de aprigă între liderul cursei, Raileanu Alexandru (25) și debutantul sezonului, Rusanovschi Teodor (7). La un moment dat Teodor s-a apropiat foarte mult de Alexandru și a întreprins numeroase atacuri pentru a depăși adversarul pe parcursul ultimelor patru-cinci ture. Deși toate atacurile au fost fără rezultat, acestea au piperat întreaga cursa ținând publicul în suspans.

Chiar dacă Alexandru a avut și unele probleme tehnice, liderul a putut ține piept atacurilor lui Teodor și a câștigat cursa. Ambii piloți însă, au arătat o cursă și un show pe cinste!



După finalizarea curselor în toate clasele, a avut loc decernarea premiilor, de la care nu au lipsit diplomele, cupele, medaliile și dușul de șampanie, inclusiv în clasa copiilor, cu șampanie pentru copii, desigur! A devenit deja tradiție și alergatul cu șampania în jurul circuitului pentru a stropi adversarii spre amuzamentul piloților și fanilor kartingului!


Ultima etapă a Campionatului Național de Karting se va desfășura pe 23 septembrie la Grigoriopol, tot atunci și se va decide campionul în clasa Național Mini! Pentru a deveni campion Mazur Roman trebuie să câștige cel puțin semifinala și să vină pe locul secund în finală, în timp ce Negruța Mark trebuie să vină pe prima poziție atât în semifinală, cât și în finală pentru a câștiga campionatul.

Câștigătorii și premianții celei de-a patra etapă din Campionatul Național de Karting 2018

Național Mini

1. Mazur Roman (77)
2. Negruța Mark (17)
3. Mitcovschi Stanislav (15)

KZ2

 

1. Fedorenco Denis (28)
2. Zabolotico Victor (12)
3. Malocenco Vitalie (5)

Rotax MAX

1. Raileanu Alexandru (25)
2. Rusanovschi Teodor (7)
3. Gaburici Nichita (4)



Mark Negruța Review

Comentarii ()

Copyright © 2013-2018 Federaţia de Automobilism din Republica Moldova. Materialele de pe acest web-site pot fi reproduse numai indicând sursa: www.federatia-auto.md